واحد آموزش زبان

In the name of almighty God

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
در راستای ایجاد تحول در مسیر دانش آموختگی دانشجویان پس از تلاش های فراوان توانست به طرح نسبتا جامعی برای ایجاد انگیزه تلاش مضاعف و صد البته هدفمند برای پیشرفت علمی دانشجویان دست یابد.
بسیج دانشجویی در گام اول می خواهد
گروه هایی مجازی از دانشجویان ایجاد کند تا بتواند با استفاده از فضای سایبر طرح های خود را با آنان در میان بگذارد. دانشجویان تا چهارشنبه اول آبان ماه 92 فرصت دارند با ورود به وبلاگ بسیج بخش علمی در قالب یک پیام خصوصی اطلاعات خواسته شده را ارسال نمایند تا به این ترتیب با ثبت نام در این طرح آموزشی از شرکت کنندگان در آن باشند.
نحوه ایجاد گروه ها به اینگونه است که پس از دریافت اطلاعات متقاضیان با توجه به رشته، گرایش و سال ورود به دانشگاه ، دانشجویان به گروه های مختلف تقسیم می شوند.این گروه بندی ها با سرگروهی یکی از اعضای گروه ،با انتخاب مسئول هسته علمی آن رشته، جهت ایجاد سرگروه هایی رابط با مسئول مجری طرح کامل می شود.

آنچه در این وبلاگ از این پس در اختیار شما قرار میگیرد جزئیات و یا اخبار اولین مرحله این طرح،تحت عنوان آموزش زبان انگلیسی با کمک و استفاده از یکی از جدید ترین و کارآمد ترین متد های آموزش زبان انگلسی به نام "افورتلس انگلیش" میباشد.
افورتلس انگلیش در کنار همه محسناتی که دارد از این جهت نیز که میتواند به صورت مجازی آموزش دهنده دانشجویان باشد گزینه ایده آلی محسوب میشود.این طرح شامل هفت سطح متفاوت از مبتدی تا پیشرفته است که به نظر نمیرسد پیشرفت در آن تا سطوح بالا بیش از 6،7ماه به طول بینجامد.میپرسید چگونه؟به ادامه مطلب توجه کنید.


در بسته آموزشی که متناسب با پیشرفت طرح هر هفته جهت استفاده شما عزیزان در این وبلاگ و یا عابربانک فرهنگی به روز  رسانی میشود ،برای هر سطح از هفت سطح ارائه شده فایل هایی تعبیه گشته که در هر کدام شرح داستانی را به زبان انگلیسی بیان میکند.این داستان ها عموما از یادداشت های مردم آمریکا به مشاوران خانواده یا روانشناسان کپی برداری شده که همین مورد سطح ادبیات ما را به مردم بومی آنجا نزدیک میسازد. متناسب با هر سطح ،حجم داستان ها به مرور افزایش می یابد به این ترتیب که در سطح شماره یک داستان ها چند خطی و با ادامه همین روند در سطوح بالاتر به چند صفحه نیز میرسد.
همچنین لازم به ذکر است در سطح اول هفت داستان ارائه شده که در فولدر هر یک چند بخش متفاوتی وجود دارد؛
اول: فایل پی دی اف متن داستان
دوم:فایل صوتی متن داستان
سوم:فایل صوتی توضیحات واژگانی که در فایل پی دی اف داستان با فونت بولد شده مشخص شده اند.این بخش به زبان انگلیسی ساده ساده ساده،با ادای جملات و کلمات با سرعت پایین  ارائه شده که مطمئنا دانشجویان مشکلی با اینکه گوینده به زبان خارجکی صحبت میکنه نخواهند داشت.
چهارم:فایل صوتی بیان داستان در قالب زمان گذشته و آینده که به این ترتیب با شیوه مطالعه ای که طراح بیان میکند به مرور زمان به صورت ناخود آگاه  شما قوانین گرامری زبای انگلیسی رو رعایت میکنید،ابدا و عمرا بدون اینکه بخواید!!!




این فایل ها به صورت هفتگی و هفته ای یک درس به روز میشود و با شیوه هایی که در جریان قرار خواهید گرفت از طریق سرگروه ها جهت اطمینان از اجرای این طرح با آزمونی که هر دوهفته یکبار برگزار میشود مورد سنجش قرار میگیرید.
نتایج این آزمون ها به عنوان شناسنامه در پوشه اطلاعاتی شما ثبت شده و پس از گذشت سه ماه و ارزیابی فصلی عملکرد دانشجویان،در انتهای پاییز کارنامه عملکرد شما ارائه خواهد شد.طبیعی است جهت بی ارزش نشدن طرح در انتهای پاییز افرادی که به هر دلیل عملکرد غیر قابل قبولی داشته باشند(تشخیص این امر توسط مجری طرح آموزش زبان است که فعلا خودم هستم) از لیست افراد حاضر در این پروژه حذف میشوند و شانس ادامه فعالیت با گروه  و حضور در باقی برنامه های آموزشی را ازدست میدهند.


یا علی